Intenzivni investicijski ciklusi velikih i snažnih hotelskih
grupacija provode se već u kontinuitetu na mediteranskom području Republike
Hrvatske koji obuhvaća županije poput Istarske, Primorsko-goranske, Zadarske,
Splitsko-dalmatinske i ostala prekrasna priobalna područja. Izgradnja
turističkog brenda Republike Hrvatske na međunarodnim emitivnim tržištima
rezultirala je pojačanim interesom za povećanjem smještajnih kapaciteta kao
priliku za ostvarivanjem ekstrazarade u koncentriranoj industriji oligopola, hotelskoj
industriji. Sama konfirmacija ovog iskaza jest ukupan zbroj poslovnih prihoda
četiriju najvećih poduzeća u sektoru Hoteli i restorani za područje Republike
Hrvatske. Ukupni prihod tih četiri poduzeća u 2020. godini zbrojeno je iznosio
1.883.700.000,00 HRK.
Prednosti koje donosi linearni rast investicijskih
aktivnosti u hotelskoj industriji su: smanjenje nezaposlenosti, poticanje i
rast gospodarske aktivnosti, povećanje proračunskih prihoda na lokalnoj i
nacionalnoj razini i slični relevantni elementi. Nedostatak potpune kvalitetne
implementacije projekata koja direktno utječe na poslovne rezultate i
pokazatelje poslovanja u kauzalnoj je vezi s nedostatkom radne snage. Naime,
prema podacima HUT-a zbog manjka optimalnog broja radnika najveće turističke
kompanije prošle godine su propustile uprihoditi čak 100 milijuna eura.
Dovoljan iznos da se preispita gornja granica razine investicija u nadolazećem
razdoblju i naglasi važnost povrata ulaganja i kako prosječan rok povrata od
ulaganja u turistički oblik investicije aproksimativno iznosi 20 godina. Manjak
efikasnosti i efektivnosti poslovnih procesa rezultira stvaranjem svojevrsne
barijere u ostvarivanju dugoročnog rasta i razvoja poslovanja podružnica. Osim
nedostatka radne snage i drugi relevantni problemi u pravilu snažnije pogađaju
tu industriju u odnosu na druge tipove industrija (ratni sukobi, inflatorni
šokovi, globalno natjecanje).
Neosporiva je činjenica kako je hotelska industrija jedan od
glavnih nositelja turističke djelatnosti koja u strukturi BDP-a Republike
Hrvatske premašuje postotni udio od dvadeset posto. Opreznost je potrebna u
domeni strateškog fokusiranja na turističke djelatnosti kao osnovice
nacionalnog gospodarstva zanemarivši djelatnosti i industrije s primarnim
naglaskom poslovanja usmjerenim na kontribuciji robnog izvoza kao i strateškim
„koncentriranjem“ na industriju sadašnjosti i budućnost odnosno IT sektor u
kojemu su pojedina hrvatska poduzeća i više nego konkurentna i na globalnoj
razini.
Primjedbe
Objavi komentar