Svaki uspješan prodavač nastoji primijeniti različite, komplementarne metode i tehnike kako bi postizao izvrsne rezultate. Jedan od najvažnijih elemenata kvalitetnog prodavača jest prepoznavanje kategorija potencijalnih kupaca.
Buyers in heat
jesu najbolji tip potencijalnih kupaca. Njihova razina motivacije za kupnjom
određenog proizvoda ili usluge izrazito je visoka i spremni su donijeti odluku
o kupnju istog trenutka tijekom odvijanja prodajnog razgovora. Jedini
nedostatak buyers in heat jest što
oni u ukupnom postotnom iznosu potencijalnih kupaca predstavljaju tek između 10
i 20 posto potencijalnih kupaca u odnosu na ukupan iznos. Drugu vrstu
potencijalnih kupaca čine buyers in power.
Buyers in power drugi su najbolji tip
potencijalnih kupaca i glavna razlika u odnosu na buyers in heat jest u tome
što kod buyers in power nedostaje
onaj stupanj nužnosti za proizvodom koji se javlja kod skupine buyers in heat. Bez obzira na spomenutu
razliku, buyers in power jako su
važna skupina potencijalnih kupaca i u prosjeku od 30 do 40 posto ukupnog iznosa
potencijalnih kupaca pripada toj skupini. Uspješan prodavač vlastite prodajne
aktivnosti usmjeriti će prema dviju navedenim skupinama potencijalnih kupaca.
Sljedeće dvije skupine potrebno je pravovremeno identificirati
i izbaciti iz prodajnih aktivnosti. Radi se o skupinama koje se nazivaju lookie loos i the mistakes. Lookie loos
jest najopasnija kategorija potencijalnih kupaca i često ih se još naziva tire-kickers. Lookie loos jesu ona skupina koja iskazuje interes za određenim
proizvodom ili uslugom, ali ne postoji nikakva konkretna namjera o stvarnoj
akviziciji tog dobra. Lookie loos
uzrok su negativnih reperkusija koje se javljaju u dva najčešća oblika: prodavač
potroši prevelik broj vremena na radne aktivnosti vezane uz lookie loos grupu dok je povrat
beznačajan, te nemogućnost zatvaranja prodaje kod skupine lookie loos utječe na mentalno stanje prodavača. Prodavačevo
samopouzdanje nalazi se na niskoj razini, preispituje sebe, svoj način, tehnike
i metode rada pa čak i vlastite vrijednosti. Između 30 i 40 posto potencijalnih
kupaca ulazi u skupinu lookie loos. Lookie loos skupina jesu profesionalni
gutači vremena koji mogu izazivati brojne i teške posljedice po svakog
prodavača. The mistakes jesu
posljednja skupina pri kategorizaciji potencijalnih kupaca. Ova skupina
potencijalnih kupaca predstavlja sve one osobe koje su na neki način prisilno
uvučeni u prodajni proces. U osnovi, ta skupina nije željela završiti u
prodajnom procesu, a u prodajnom procesu završili su primjerice pogrešnim
klikom na web stranici, slučajnim susretom ili jednostavno ih je neka druga
osoba na silu uvukla u prodajni proces.
Kategorizacija potencijalnih kupaca jedan je od osnovnih
preduvjeta ostvarivanja prodajne izvrsnosti. Prodajna izvrsnost u dinamičnoj,
kompleksnoj, zamagljenoj okolini postaje teško ostvariv izazov gdje je
uspješnost determinanta sustavnog planiranja i analize svih radnih aktivnosti
prodavača kao individue, ali i samog poduzeća.
Primjedbe
Objavi komentar