Iz marketinškog kuta gledanja, proizvod je ono dobro koje
možemo ponuditi na tržištu potencijalnim kupcima. Upotrebom i/ili potrošnjom
proizvoda mogu se zadovoljiti potrebe i želje pojedinaca. Proizvode dijelimo na
fizička dobra (ona dobra s svojstvom opipljivosti) i na usluge koje imaju
svojstvo neopipljivosti te se sastoje od aktivnosti kojima se zadovoljava
zadani stupanj korisnosti osobe. Oblikovanje novih proizvoda od iznimne je
važnosti za opstanak poduzeća u suvremenim uvjetima poslovanja.
Gotovo je nemoguće govoriti o oblikovanju proizvoda, a da se
ne spomene američka računalna kompanija Apple. Na datum 9. siječnja 2007.
godine generalni direktor Apple Inc. Steve Jobs održao je jednu od
najpoznatijih prezentacija u poslovnom svijetu. Na toj prezentaciji, Jobs je
predstavio svijetu prvi model mobilnog uređaja naziva iPhone. Konkurentski
modeli mobilnih uređaja BlackBerry, Nokia E62 i ostali mobilni uređaji prema
specifikacijama proizvoda i jednostavnosti u korištenju od strane kupaca
jednostavno su daleko zaostajali za novo predstavljenim iPhone mobilnim
uređajem. iPhone je lansirao Apple Inc. direktno u orbitu poslovne izvrsnosti.
Menadžeri drugih kompanija, brojni teoretičari, znanstvenici, apsolutno svi iz
poslovne prakse htjeli su saznati odgovor na pitanje: Koja je to „formula“
Appleove izvrsnosti?
Jedno od ključnih načela oblikovanja proizvoda u Apple Inc.
jest stvaranje fokusne grupe. Posebni timovi unutar poduzeća bavili su se
procesom „targetiranja“ kako bi uspješno odredili fokusnu grupu budućih
potencijalnih kupaca. Nadalje poduzeće jednostavno treba biti spremno reći ne
onim idejama i rješenjima koje ne smatraju dovoljno dobrim rješenjem za
postizanje poslovne uspješnosti. Apple Inc. pri razvijanju proizvoda formira istraživačke
grupe sastavljene od zaposlenika kompanije. U sklopu istraživačke grupe
raspravlja se o mogućim doradama, razradi, modificiranju proizvoda s ciljem
podizanja same kvalitete proizvoda. Svaki član istraživačke grupe iznosi
vlastiti osvrt uz proizvod i stavlja sebe
u poziciju potencijalnog kupca. Istraživačke grupe predstavljale su
svojevrsno jeftino eksperimentiranje. Velika količina sati rada uložena je u
razvijanje Appleovih proizvoda, prelazeći sve granice normalnosti razvijanja
novog proizvoda. No, kao što znamo šampioni nisu obične, regularne osobe.
Šampioni su ona vrsta ljudi koji su opsesivni onime što rade i ono što rade za
njih ne predstavlja radni zadatak ili posao nego zabavu. Primjerice, Jobsovo
prezentiranje prvog iPhonea tijekom kojeg jednostavno ne može sakriti uzbuđenje
i radost pri prezentiranju rezultira stvaranjem energije koja se prenosi na sve
buduće korisnike Apple Inc. proizvoda.
Takva energija jest ona vrsta energije koja nikada neće nestati i zauvijek će
svijetliti u obliku čarobnih Appleovih proizvoda.
Primjedbe
Objavi komentar