Poslovno odlučivanje na temelju mišljenja ili osjećaja?

Zajednički element koji se proteže kroz sve radne aktivnosti u procesu menadžmenta (planiranje, organizacija, upravljanje ljudskim potencijalima, kontroliranje) jest odlučivanje. Aktivnost odlučivanja pojavljuje se na svim razinama menadžmenta, u raznim organizacijskim oblicima, svakodnevno i dio je poslovnih procesa kako u kratkom tako i u srednjem i dugom roku. S obzirom na navedeno, postavlja se pitanje: Kako zapravo donijeti kvalitetnu poslovnu odluku?

Carl Jung definirao je dva načina odlučivanja osobe. Prvi način je temeljen na mišljenju odnosno pojedinac odlučuje razumno i činjenično. Drugi način kazuje kako pojedinac donosi odluku/e na temelju subjektivnog i osobnog viđenja situacije. Odlučivanje je zapravo dio ličnosti koju definiramo kao obrazac mišljenja, osjećaja i ponašanja u odnosu na okolinu. Važno je napomenuti postojanje različitih tipova ličnosti odnosno nepostojanje univerzalnog obrasca.

Jasno je kako se otvara mnogo prostora za diskusiju o idealnom tipu ličnosti koji determinira kvalitetu odlučivanja. Odlučivanje temeljeno na mišljenju najčešće je utemeljeno na intenzivnoj analizi koja pruža sigurnost u odlučivanju vjerujući u kvalitetu same analitike (kvantitativne i kvalitativne). S druge strane, intuitivna osoba vjeruje u svoj unutarnji osjećaj kao snažan pokretač kvalitetnog odlučivanja. Osjećaj ispravnosti odluke dolazi i s vremenom točnije iskustvom prepoznavanja i djelovanja u određenim situacijama.

Za zaključak je potrebno navesti kako je zahtjevno ustanoviti preduvjet kvalitetnog poslovnog odlučivanja individue. Svaka osoba nosi vlastiti tip ličnosti, nečija je više usmjerena na mišljenje pri odlučivanju, nečija je više usmjerena na osjećaje pri odlučivanju. Postoje brojni pozitivni primjeri odlučivanja temeljenih na mišljenju i osjećajima. Generalni savjet bio bi orijentiran ka postizanju svojevrsnog sinergijskog djelovanja ličnosti kod odlučivanja uključivši kako osobni aspekt mišljenja tako i unutarnji osjećajni aspekt individue.

 

 

 


Primjedbe