Svaki pojedinac teži kroz nekakvo vremensko razdoblje napraviti određene iskorake u vlastitoj karijeri. Ambicioznost i spremnost na preuzimanje više razine odgovornosti i ovlaštenja ne bi trebali predstavljati problem za organizaciju pošto se zapravo radi o indikativnim dokazima o pravim osobama za to poduzeće ne zaboravivši kako su zaposlenici i organizacija svojevrsni sinonimi u poslovnoj praksi. Glavni i osnovni element uspješne promocije jest zapravo u odnosu i komunikaciji osobe željne napredovanja i osobe odgovorne za provođenje napredovanja.
Pojedinac željan napredovanja svoj motiv bazira na
intuitivnom osjećaju spremnosti na preuzimanju dodatne razine odgovornosti i
ovlaštenja. Svaki sportaš točno osjeća kada je na terenu kvalitetniji od
protivnika i samosvjestan je svojih prednosti i prilika. Jednako tako
racionalna individua u poslovnoj praksi shvaća i razumije vlastite i tuđe
mogućnosti. Ukoliko pojedinac smatra kako zaslužuje napredovanje pristupa za to
nadređenom rukovoditelju i otvoreno razgovora o tome. Razgovor, obostrana
komunikacija jedina je ispravna metoda u provođenju napredovanja. Spremnost
osobe bazirana je na ostvarenim poslovnim rezultatima za koje se pojedinac
smatra odgovornim. U slučaju ako pojedinac dobije negativan odgovor od
nadređenog u pogledu osobnog napredovanja, uvijek može i načelno treba
rukovoditelja upitati pitanje: „Što je potrebno da napravim kako bi ostvario
željeno napredovanje?“ Ništa ne ukazuje više na privrženost nekom poduzeću kao
spremnost na dodatne sate i sate angažmana i rada za opću dobrobit poslovanja
poduzeća.
Rukovoditelj odnosno osoba odgovorna za provođenje
napredovanja prvenstveno se mora voditi iskrenošću i otvorenošću u
komunikaciji. Na taj način rukovoditelj utječe na postavljanje realnog okvira
djelovanja kao i jasnoće u izvršavanju radnih aktivnosti. Opće je poznato kako
generalno dobrog upravljača zapravo definiraju dvije promocije zaposlenika u
razdoblju od pet godina (2x5 modalitet). Važno je napomenuti i kako riješiti
problem napredovanja koji se najčešće javlja u prodajnom odjelu. Naime,
pretpostavka kako najbolji prodavač u odjelu zaslužuje biti šef/voditelj tog
odjela kontekstualno gledano nije ispravna. Viša razina odgovornosti i
ovlaštenja zahtijeva drugačiji omjerni odnos konceptualnih, socijalnih i tehničkih
vještina kao i nužnost povezanih elemenata poput emocionalne inteligencije i
adekvatne osobnosti sa sposobnošću širim pogledom situacije/a.
Suvremene organizacije moraju biti mjesto stvaranja
pobjednika. Pozitivna radna konkurencija, entuzijazam, ambicioznost generiraju
snagu ljudskih potencijala nekog poduzeća. Kontinuiranim usavršavanjem i
napredovanjem, organizacija nikada nije na gubitku. Organizacija sebe
pozicionira kao jednog od lidera u stvaranju uspješnih poslovnih ljudi. Iz tog
razloga, u slučaju odlijeva ljudskog kapitala dolazi do akviziranja novih
zaposlenika jednako tehničko sposobnih i motivacijsko predanih organizaciji.
Takav tip poduzeća jest ono poduzeće koje dugoročno ostvaruje poslovnu
izvrsnost, iz generacije u generaciju.
Primjedbe
Objavi komentar