Rješavanje problema napredovanja u organizaciji

 Svaki pojedinac teži kroz nekakvo vremensko razdoblje napraviti određene iskorake u vlastitoj karijeri. Ambicioznost i spremnost na preuzimanje više razine odgovornosti i ovlaštenja ne bi trebali predstavljati problem za organizaciju pošto se zapravo radi o indikativnim dokazima o pravim osobama za to poduzeće ne zaboravivši kako su zaposlenici i organizacija svojevrsni sinonimi u poslovnoj praksi. Glavni i osnovni element uspješne promocije jest zapravo u odnosu i komunikaciji osobe željne napredovanja i osobe odgovorne za provođenje napredovanja.

Pojedinac željan napredovanja svoj motiv bazira na intuitivnom osjećaju spremnosti na preuzimanju dodatne razine odgovornosti i ovlaštenja. Svaki sportaš točno osjeća kada je na terenu kvalitetniji od protivnika i samosvjestan je svojih prednosti i prilika. Jednako tako racionalna individua u poslovnoj praksi shvaća i razumije vlastite i tuđe mogućnosti. Ukoliko pojedinac smatra kako zaslužuje napredovanje pristupa za to nadređenom rukovoditelju i otvoreno razgovora o tome. Razgovor, obostrana komunikacija jedina je ispravna metoda u provođenju napredovanja. Spremnost osobe bazirana je na ostvarenim poslovnim rezultatima za koje se pojedinac smatra odgovornim. U slučaju ako pojedinac dobije negativan odgovor od nadređenog u pogledu osobnog napredovanja, uvijek može i načelno treba rukovoditelja upitati pitanje: „Što je potrebno da napravim kako bi ostvario željeno napredovanje?“ Ništa ne ukazuje više na privrženost nekom poduzeću kao spremnost na dodatne sate i sate angažmana i rada za opću dobrobit poslovanja poduzeća.

Rukovoditelj odnosno osoba odgovorna za provođenje napredovanja prvenstveno se mora voditi iskrenošću i otvorenošću u komunikaciji. Na taj način rukovoditelj utječe na postavljanje realnog okvira djelovanja kao i jasnoće u izvršavanju radnih aktivnosti. Opće je poznato kako generalno dobrog upravljača zapravo definiraju dvije promocije zaposlenika u razdoblju od pet godina (2x5 modalitet). Važno je napomenuti i kako riješiti problem napredovanja koji se najčešće javlja u prodajnom odjelu. Naime, pretpostavka kako najbolji prodavač u odjelu zaslužuje biti šef/voditelj tog odjela kontekstualno gledano nije ispravna. Viša razina odgovornosti i ovlaštenja zahtijeva drugačiji omjerni odnos konceptualnih, socijalnih i tehničkih vještina kao i nužnost povezanih elemenata poput emocionalne inteligencije i adekvatne osobnosti sa sposobnošću širim pogledom situacije/a.

Suvremene organizacije moraju biti mjesto stvaranja pobjednika. Pozitivna radna konkurencija, entuzijazam, ambicioznost generiraju snagu ljudskih potencijala nekog poduzeća. Kontinuiranim usavršavanjem i napredovanjem, organizacija nikada nije na gubitku. Organizacija sebe pozicionira kao jednog od lidera u stvaranju uspješnih poslovnih ljudi. Iz tog razloga, u slučaju odlijeva ljudskog kapitala dolazi do akviziranja novih zaposlenika jednako tehničko sposobnih i motivacijsko predanih organizaciji. Takav tip poduzeća jest ono poduzeće koje dugoročno ostvaruje poslovnu izvrsnost, iz generacije u generaciju.

Primjedbe