Osnovno načelo testabilnosti produktivnosti i kvaliteta upravljanja vremenom

 Vrlo vjerojatno zahtjevan zadatak bio bi pronaći menadžera, upravljača, vlasnika nekog poduzeća u poslovnom svijetu kojemu nije stalo do postizanja optimalne razine produktivnosti. Jednako tako, svaki pojedinac u svojem svakodnevnom djelovanju teži postizanju određenog blagostanja, maksimizirati razinu zadovoljstva kako bi osjećao ispunjenost vlastitim radom. Različiti ciljevi s obzirom na zadano vrijeme (kratkoročni, srednjoročni, dugoročni ili dnevni, tjedni, mjesečni, kvartalni, polugodišnji, godišnji, višegodišnji ciljevi) ne mogu se ostvariti bez poštivanja osnovnog načela produktivnosti.

Prema osnovnom načelu produktivnosti, produktivnost definiramo kao udio stvarno iskorištenog vremena u ukupno raspoloživom vremenu. Za primjer može se navesti sljedeće: Koliko je zapravo zaposlenik nekog poduzeća radno vrijeme koristio za ostvarivanje ciljeva, a koliko je radnog vremena proveo na dodatnim stankama, zabavljajući se drugim zanimacijama i slično? Pojam usko vezan uz produktivnost jest pojam upravljanje vremenom na dnevnoj  razini.

Tradicionalni zapadni menadžment sugerira kako je potrebno 40 posto vremena na dnevnoj razini posvetiti na izvršavanje dnevnih operacija dok preostalih 60 posto vremena treba biti usmjereno ka tzv. aktivnostima „gašenja požara“. S druge strane, japanska škola upravljanja vremenom na dnevnoj razini 20 posto prepisuje za izvršavanje dnevnih operacija, 20 posto aktivnostima „gašenja požara“ te 60 posto aktivnosti jest orijentirano ka sustavnom kontinuiranom unapređivanju.

Sustavno kontinuirano unapređivanje ključan je faktor pri izgradnji i razvijanju obrasca vrijednosti u organizaciji. Poboljšanje svakog aspekta poslovanja i dodatna posvećenost usavršavanju detalja dirigiraju poslovnu izvrsnost. Američki multinacionalni hotelski lanac Ritz-Carlton uspostavio je izuzetno kvalitetan sustav gdje primjerice telefonska linija u jednom hotelu ne smije zazvoniti više od tri puta pri primanju vanjskog poziva.

Kolektivna svijest suvremenog poslovanja temelji se na postizanju inovativnosti u vlastitom području djelovanja, no ne smije se nikako zaboraviti kako su zapravo funkcija inoviranja i funkcija upravljanja dvije međusobno povezane funkcije. Zaključno, važnost kvalitete stvarne produktivnosti i kvalitete upravljanja vremenom najbolje je jednom prilikom opisao menadžer guru Tom Peters: „All we have is time.“

 

Primjedbe