Parcijalni, generalni pregled analize prosječne strukture troškova poduzeća ukazuje kako tek od jedan do dva posto ukupnih troškova poduzeća čine troškovi educiranja i izobrazbe ljudskih potencijala. Za usporedbu, navedeni trošak manji je od troška održavanje opreme, strojeva poduzeća (aproksimativno tri posto). Niska razina ulaganja u edukaciju ljudskih potencijala predstavlja prostor za napredak poduzeća, Dodatnim radnim angažmanom u spomenutom aspektu poslovanja izravno se može utjecati na kvantitativne i kvalitativne rezultate poslovanja.
Prvo, potrebno je pojasniti kako apsolutno sve vrste
troškova vezanih uz zaposlenike nekog poduzeća (troškovi plaće, provizije,
bonusa, sudjelovanje u vlasničkom udjelu, beneficije) pragmatično gledajući
uopće ne spadaju u rubriku troškova već ulaganja poduzeća.
Drugo, razlog zašto vodstvo poduzeća svojevrsno izbjegava
ulagati u ljudske potencijale najčešće se opravdava u tome kako ne postoji
isplativost od ulaganja, preciznije adekvatna financijska isplativost u obliku
financijskih rezultata organizacije, vodivši se površnim pristupom kako rastom
troškova, rastu i rashodi poslovanja te dolazi do narušenog financijskog
rezultata. Jednako tako vrlo česta tvrdnja vodstva jest: „Zašto bi ulagali u
nekoga kada postoji izvjesna razina vjerojatnosti da će kroz određeno vremensko
razdoblje ionako doći do odlijeva ljudskog kapitala iz poduzeća?“
Educiranjem i dodatnom izobrazbom ljudskih potencijala ostvaruje se mogućnost povećanja intelektualnog kapitala poduzeća. Dnevne operacije postaju jednostavnije izvedivije, problemi se rješavaju s manjim naporom. Cjelokupna organizacija raste i razvija se što posljedično dovodi i do povećanja financijskog segmenta poslovanja (poslovni prihodi). Odljev ljudskih potencijala kao takav ne treba brinuti menadžment poduzeća. Stvaranjem kvalitetnih poslovnih ljudi koji ostvaruju iskorake u vlastitoj karijeri i predstavnici su dobrih primjera rasta i razvoja individue u poduzeću, najbolji su marketinški potez pri privlačenju novih zaposlenika. Rastom reputacije poduzeća dolazi do povećanja želje i interesa budućih, potencijalnih novih zaposlenika te samo poduzeće uživa u poziciji poduzeća na „dobrom glasu“.
Takvim djelovanjem poduzeće funkcionira
kao tvornica pobjednika, akademije koja stvara i razvija prave poslovne
lidere.
Primjedbe
Objavi komentar