Kratkoročni ciljevi i promjene

Excellence is the next five minutes. Kratkoročni ciljevi često se korelacijski povezuju s nestrpljivošću, nespremnošću, željom za brzim i nerealnim rezultatima. Rezultati i općenito uspjeh posjeduju notu ovisnosti o prijeđenom vremenu. Kako zapravo treba onda kvalitetno interpretirati, povezati, koristiti se kratkoročnim ciljevima i promjenama kao alatom ostvarivanja izvrsnosti?

Generalni naglasak stavljen je na dugoročne ciljeve kao dio strategije koja omogućuje ostvarivanje izvrsnosti u svakom smislu suvremenog poslovanja. Tvrdnju je teško opovrgnuti, no ono što se može kazati sa sigurnošću jest kako su dugoročni ciljevi, vizija nekog poduzeća (ili osobe) determinirani svakodnevnim djelovanjem.

Pristup poduzeća¹ prema sljedećem internom sastanku, odnos sa svakim pojedinim kupcem i potrošačem, interno komuniciranje, uklanjanje pogrešaka u samom trenutku nastajanja, samo su neke od procesnih aktivnosti koje pridonose ostvarivanju kratkoročnih ciljeva.

Ostvarivanje kratkoročnih ciljeva i promjena, kod pojedinca direktno izaziva podizanje razine samopouzdanja, produktivnosti, kvalitete rada. S druge strane, organizacija pozicionira sebe kao nositelja kvalitete u industriji poslovanja. Otvorenost, spremnost organizacije sada i odmah, ukazuje na čvrst, ustaljen obrazac djelovanja baziran na temeljnim vrijednostima organizacije.

Bilo kakav poslovni, financijski, sportski, altruistički, ljubavni uspjeh uvjetovan je dugoročnim procesom. Ne bi bilo dobro kada bi bilo zaboravljeno kako je dugoročni kontinuitet uspješnosti popločan kratkoročnim aktivnostima. Svaki idući potez, trenutak, susret, razgovor, sastanak, misao, djelovanje dio je slagalice održive izvrsnosti. „Stanje je vrlo jednostavno, promjena odmah ili smrt“ (J. Welch).

 

¹ Kada govorimo o poduzeću, jasno je kako se misli o zaposlenicima tog poduzeća. Ljudi i organizacija su sinonimi.

 

Primjedbe