Usavršavanjem detalja do poslovne izvrsnosti

Pobjednici nisu normalne osobe. Generiranje izvrsnosti u suvremenoj poslovnoj praksi ostvarivo je uz znatnu dozu diferencijacije. Postizanje diferencijacije predstavlja enorman izazov znajući kako nikako nije jednostavno biti inovativan i inventivan. Uz značajan ekonomski, tehnološki, društveni napredak, izražene učinke mreže i globalizacije, diferencijacija postaje teško dostižna vizija svakog poslovnog subjekta. Samo usavršavanjem detalja, moguće je ponuditi nekakav proizvod/uslugu koja zrači autentičnošću i unikatnošću.

Konkretno, usavršavanje radi postizanja izvrsnosti ne odnosi se striktno na izgled, obilježja, dodatne sadržaje vezane uz proizvod i uslugu. Usavršavanje mora biti usmjereno na poslovne procese, procedure, tehnologiju poslovanja, te temeljne vrijednosti organizacije u vidu stvaranja snažne kolektivne svijesti.

Mnogobrojni su uspješni primjeri implementacije inovativnosti u poslovnoj praksi. Predvodnici¹ JIT sustava, lean managementa, Six Sigma modaliteta poput Toyote, General Electrica, Motorole sjajan su primjer korištenja navedenih poslovnih alata s ciljem dodatnog podizanja kvalitete poslovanja. Potrebno je naglasiti kako je usavršavanje modaliteta poslovanja poželjno, primjenjivo kod svih organizacijskih oblika. Ne generiraju jedino korporacije i korporativni svijet poslovnu izvrsnost, svaki poslovni entitet potencijalni je kreator visoke dodane vrijednosti.

Osteria Alle Testiere, više puta je proglašen najboljim restoranom na području Grada Venecije. Za početak analize, potrebno je odmah kazati kako se rukovodstvo restorana od osnivanja i otvaranja restorana vodilo idejom o ponudi talijanske izvrsnosti u talijanskom gradu ljubavi². Glavni kuhar restorana namirnice osobno sam nabavlja svakodnevnim odlaskom na venecijansku ribarnicu. Izgradnjom kvalitetnih partnerskih odnosa, najsvježija riba toga dana čeka glavnog kuhara. Namirnice poput voća i povrća, svakodnevno preuzimaju putem mreže gondolijera. Svaka namirnica je dnevno svježa, a generalni proces nabave iznosi gotovo 8 sati na dan. Iz tog razloga, sva jela kuhaju se između 5 i 10 minuta kako bi se postigla tečnost opskrbnog lanca. Zaključno, potrebno je napomenuti kako vlasnik na dnevnoj razini kreira jelovnike. Uz intenzivan razgovor s glavnim kuharom, vlasnik tipka i završava jelovnik nekoliko sekundi prije otvaranja restorana. Osobno je kazao da takav način rada iz njega izvlači maksimalno u području kreativnosti.

Dnevno naporne i složene nabavne aktivnosti, testiranje pod pritiskom sekundu prije otvaranja, običan je dan u Osteria Alle Testiere. Jednostavno, sprezzatura.

 

¹ Početkom 80.-ih godina prošlog stoljeća, spomenuta poduzeća intenzivno su pokrenula trend korištenja navedenih alata s ciljem unapređivanja kvalitete poslovanja.

² Više od polovine restorana na području Grada Venecije vodi se drugačijom poslovnom politikom. Namirnice nabavljaju rjeđe, veleprodajno, te ih drže u zamrzivačima. Angažiranost u kreiranju izvrsnosti jela odnosno nabavljanju visoko kvalitetnih namirnica, daleko je niža u odnosu na Alle Testiere.

Primjedbe