Jednostavnije poslovanje uz snažan brend

Tri osnovna elementa koji čine jezgru prodajnih aktivnosti koje su izravno kauzalne s ostvarivanjem poslovnih prihoda jesu: proizvod/usluga u ponudi, prodavač, povjerenje i veza s poduzećem (snaga brenda). Brend se definira kao zbroj svih nematerijalnih značajki proizvoda. Naziv, pojam, dizajn, simbol, bilo koja druga značajka koja identificira proizvod ili uslugu, a razlikuje se u odnosu na druge, ostale organizacije.

Vizija, misija, poduzeća jednostavno moraju biti usmjerene prema procesu kontinuiranog kreiranja i rada na poziciji brenda na tržištu zastupanja. Reputacija organizacije na lokalnom, nacionalnom, regionalnom međunarodnom tržištu poslovanja jedna je od najvažnijih sastavnica generiranja poslovne izvrsnosti u suvremenom poslovanju.

Zašto toliko naglašavanja, bavljenja važnošću brenda? Kratko i jasno, što je brend snažniji, poslovanje određenog poslovnog subjekta jest jednostavnije. Jednostavnije se distribuiraju proizvodi poduzeća, kupuju proizvodi poduzeća, prikupljaju novčana sredstva uživajući u finoj reputaciji na tržištu kapitala, ostvariv je linearan rast kroz dugoročno razdoblje, vrijednost poduzeća jest iznad ravnotežna.

Najčešća krizna, ali i općenita mjera suvremenog upravljača je smanjivanje troškova. Troškovi za zaposlenike prosječno sačinjavaju između 60 i 70 posto ukupnih troškova poduzeća, te iz tog razloga menadžeri spomenutu mjeru objašnjavaju kao racionalan odabir.

Navedena mjera rezanja troškova, samo dodatno ugrožava opstanak organizacije. Kada bi uspoređivali rezultate krojačice Armani odijela i krojačice riječke modne kuće RIO, visoka je vjerojatnost kako bi efikasnost u radu jedne i druge krojačice bila relativno ujednačena. Pragmatično rukovodstvo bavi se prihodovnom stranom odnosno usmjereno je na aktivnosti primarno povezane s mogućnošću rasta poslovnih prihoda. Racionalizacija troškova uvijek je dobro došla, ali ona kao takva nije ni blizu krucijalan izvor stvaranja visoke dodane vrijednosti. 

Poslovno okruženje skup je mnogobrojnih brendova. Lokalni istarski riblji restoran jednako je brend koliko i multinacionalne korporacije poput Mercedes Benza ili Apple Inc.-a. Jakost brenda i kontinuirane radne aktivnosti orijentirane prema brendu odrediti će uspješnost nekog poslovnog subjekta. Stvaranje pobjednika je skupo, ali pobjednici stvaraju poslovnu izvrsnost.  

 

Primjedbe