Tri osnovna elementa koji čine jezgru prodajnih aktivnosti
koje su izravno kauzalne s ostvarivanjem poslovnih prihoda jesu:
proizvod/usluga u ponudi, prodavač, povjerenje i veza s poduzećem (snaga brenda).
Brend se definira kao zbroj svih nematerijalnih značajki proizvoda. Naziv,
pojam, dizajn, simbol, bilo koja druga značajka koja identificira proizvod ili uslugu,
a razlikuje se u odnosu na druge, ostale organizacije.
Vizija, misija, poduzeća jednostavno moraju biti usmjerene prema
procesu kontinuiranog kreiranja i rada na poziciji brenda na tržištu
zastupanja. Reputacija organizacije na lokalnom, nacionalnom, regionalnom
međunarodnom tržištu poslovanja jedna je od najvažnijih sastavnica generiranja
poslovne izvrsnosti u suvremenom poslovanju.
Zašto toliko naglašavanja, bavljenja važnošću brenda? Kratko
i jasno, što je brend snažniji, poslovanje određenog poslovnog subjekta jest
jednostavnije. Jednostavnije se distribuiraju proizvodi poduzeća, kupuju
proizvodi poduzeća, prikupljaju novčana sredstva uživajući u finoj reputaciji
na tržištu kapitala, ostvariv je linearan rast kroz dugoročno razdoblje,
vrijednost poduzeća jest iznad ravnotežna.
Najčešća krizna, ali i općenita mjera suvremenog upravljača
je smanjivanje troškova. Troškovi za zaposlenike prosječno sačinjavaju između
60 i 70 posto ukupnih troškova poduzeća, te iz tog razloga menadžeri spomenutu
mjeru objašnjavaju kao racionalan odabir.
Navedena mjera rezanja troškova, samo dodatno ugrožava
opstanak organizacije. Kada bi uspoređivali rezultate krojačice Armani odijela
i krojačice riječke modne kuće RIO, visoka je vjerojatnost kako bi efikasnost u
radu jedne i druge krojačice bila relativno ujednačena. Pragmatično rukovodstvo
bavi se prihodovnom stranom odnosno usmjereno je na aktivnosti primarno
povezane s mogućnošću rasta poslovnih prihoda. Racionalizacija troškova uvijek
je dobro došla, ali ona kao takva nije ni blizu krucijalan izvor stvaranja
visoke dodane vrijednosti.
Poslovno okruženje skup je mnogobrojnih brendova. Lokalni
istarski riblji restoran jednako je brend koliko i multinacionalne korporacije
poput Mercedes Benza ili Apple Inc.-a. Jakost brenda i kontinuirane radne
aktivnosti orijentirane prema brendu odrediti će uspješnost nekog poslovnog
subjekta. Stvaranje pobjednika je skupo, ali pobjednici stvaraju poslovnu
izvrsnost.
Primjedbe
Objavi komentar