Marketing, „prodaja magle“ ili važna funkcija poslovanja koja omogućuje povećanje razine poslovnih prihoda, ukupnih prihoda i same dobiti poslovanja. Četvrta industrijska revolucija i tehnološki napredak rezultirali su trenutnim stanjem koje poznaje mnogobrojne, različite vrste, kategorije marketinga kao i načine provođenja marketinških aktivnosti. Jedno pitanje je uvijek isto, kako postići poslovnu izvrsnost u dinamičnom okruženju služeći se optimalnim marketinškim operacijama?
Reklamiranje ima negativan utjecaj na isplativost od te
investicijske odluke reklamiranja za preko 80% svjetskih brendova. Zašto reklamiranje
nije profitabilno?
Racionalna osoba gotovo sigurno nije donijela odluku o
kupovini novog automobila na temelju viđene reklamne vožnje automobila kroz
određene destinacije svijeta. Izazovno bi bilo pronaći osobu kojoj je navedena
reklamna kampanja bila krucijalan ili vrlo važan razlog kupovine automobila u
odnosu na druge elemente analize pri kupovini automobila poput izgleda, svojstava
i specifikacija te ostalih dodatnih sadržaja vezanih uz spomenut proizvod.
Nadalje, društvene mreže donijele su poduzećima priliku za bržu, jednostavniju,
naglašeniju prezentaciju široj javnosti. Ono što je nedostatak društvenih mreža
jest obilježje agresivnosti, zatrpanosti sadržajima koji remete ugodnost
potencijalnim klijentima. Kupac kupuje proizvod s ciljem ostvarivanja osjećaja
ugodnosti (kompleksno zadovoljavanje vlastitih želja i potreba). Snaga e-trgovine
kao vrste kanala distribucije uopće nije upitna, ali zanimljivo je kako je
korelacijski indeks S&P 500 pao za 25 posto u prvih devet mjeseci ove
godine, dok su dionice usko povezane s e-trgovinom još više izgubile na
vrijednosti. Fizičke trgovine i fizički proces kupovine, snažnije potiču
osjećaj ugodnosti.
Marketing je prvenstveno dobar glas, pozitivna povratna
informacija od strane svakog pojedinog kupca. Ne smije se zaboraviti kako lojalni
kupci uvijek prihoduju više sredstava. Misija i vizija svakog poduzeća treba
biti usmjerena na zadovoljavanje kupaca i njihovih interesa. „Kupci su moj
kruh“ (P. Drucker).
Najbolji predstavnik vizije, misije, temeljnih vrijednosti
poduzeća jest svaki zaposlenik poduzeća. Profesionalnošću i stručnošću,
izraženim entuzijazmom te bivanje u stanju „sharp
as a tack“ zaposlenik poduzeća jest prezentator izvrsnosti kako
marketinškog tako i cjelokupnog poslovnog prikaza neke organizacije. Sukladno
tome, dodatan naglasak potrebno je pružiti u odjelu prodaje poduzeća. Prodaja
je glavni generator financijske uspješnost poslovanja, either you´re selling or you´re failing.
Primjedbe
Objavi komentar