Prodajom do marketinga

Marketing, „prodaja magle“ ili važna funkcija poslovanja koja omogućuje povećanje razine poslovnih prihoda, ukupnih prihoda i same dobiti poslovanja. Četvrta industrijska revolucija i tehnološki napredak rezultirali su trenutnim stanjem koje poznaje mnogobrojne, različite vrste, kategorije marketinga kao i načine provođenja marketinških aktivnosti. Jedno pitanje je uvijek isto, kako postići poslovnu izvrsnost u dinamičnom okruženju služeći se optimalnim marketinškim operacijama?

Reklamiranje ima negativan utjecaj na isplativost od te investicijske odluke reklamiranja za preko 80% svjetskih brendova. Zašto reklamiranje nije profitabilno?

Racionalna osoba gotovo sigurno nije donijela odluku o kupovini novog automobila na temelju viđene reklamne vožnje automobila kroz određene destinacije svijeta. Izazovno bi bilo pronaći osobu kojoj je navedena reklamna kampanja bila krucijalan ili vrlo važan razlog kupovine automobila u odnosu na druge elemente analize pri kupovini automobila poput izgleda, svojstava i specifikacija te ostalih dodatnih sadržaja vezanih uz spomenut proizvod. Nadalje, društvene mreže donijele su poduzećima priliku za bržu, jednostavniju, naglašeniju prezentaciju široj javnosti. Ono što je nedostatak društvenih mreža jest obilježje agresivnosti, zatrpanosti sadržajima koji remete ugodnost potencijalnim klijentima. Kupac kupuje proizvod s ciljem ostvarivanja osjećaja ugodnosti (kompleksno zadovoljavanje vlastitih želja i potreba). Snaga e-trgovine kao vrste kanala distribucije uopće nije upitna, ali zanimljivo je kako je korelacijski indeks S&P 500 pao za 25 posto u prvih devet mjeseci ove godine, dok su dionice usko povezane s e-trgovinom još više izgubile na vrijednosti. Fizičke trgovine i fizički proces kupovine, snažnije potiču osjećaj ugodnosti.

Marketing je prvenstveno dobar glas, pozitivna povratna informacija od strane svakog pojedinog kupca. Ne smije se zaboraviti kako lojalni kupci uvijek prihoduju više sredstava. Misija i vizija svakog poduzeća treba biti usmjerena na zadovoljavanje kupaca i njihovih interesa. „Kupci su moj kruh“ (P. Drucker).

Najbolji predstavnik vizije, misije, temeljnih vrijednosti poduzeća jest svaki zaposlenik poduzeća. Profesionalnošću i stručnošću, izraženim entuzijazmom te bivanje u stanju „sharp as a tack“ zaposlenik poduzeća jest prezentator izvrsnosti kako marketinškog tako i cjelokupnog poslovnog prikaza neke organizacije. Sukladno tome, dodatan naglasak potrebno je pružiti u odjelu prodaje poduzeća. Prodaja je glavni generator financijske uspješnost poslovanja, either you´re selling or you´re failing.

 

Primjedbe