Kreiranje pozitivne konkurencije

Uspješan menadžer postiže odlične rezultate uz ostvarivanje zadovoljstva ljudskih potencijala. Jednako tako, uspješan menadžer prema Douglasu McClellandu je onaj menadžer koji je usmjeren na postignuće više nego na razinu vlastite moći i potrebe za afilijacijom, a preduvjet postignuća jest kvalitetna radna atmosfera.

Kako bi postigao određene ciljeve u različitom vremenskom razdoblju, upravljač svojem timu predstavlja svojevrsni „sveti gral“. „Sveti gral“ podrazumijeva nekakav pojam, težnju za izvrsnošću u sklopu industrije poslovanja poduzeća ili šire. Isto tako, u internoj komunikaciji poduzeća, zaposlenici nisu zaposlenici, ljudski resursi, ljudski kapital, ljudski potencijali nego članovi tima. Pripadnost skupini, povezanost, jednakost direktno će utjecati na organizacijsku pravednost.

Iako jednaki po svim osnovnim i temeljnim uvjetima organizacijske, poslovne, pravne, društvene pravednosti, pobjednička organizacija jest kompetitivna organizacija. Kontinuirani rad na osobnom rastu i razvoju nikada nije bio ni neće biti upitan, ali indikator natjecanja dodatno pojačava radnu performansu zaposlenika.  Pobjednici se vole nadmetati, ne bježe od izazova, te su otporni na kompleksnost svakodnevnih poslovnih aktivnosti, bilo unutar ili izvan organizacije.

Novak Đoković, Rafael Nadal i Roger Federer, trojica najvećih tenisača svih vremena, bezbrojno su mnogo puta istaknuli kako ne bi postali ono što danas jesu bez međusobnog „guranja“ prema unaprijed. Kontinuirana jurnjava, utjecala je na njihov tehničko, taktički, mentalno, fizički rast i razvoj koji je dostignut upravo sinergijskim djelovanjem triju velikih rivala. Poanta njihove međusobne borbe, nikada nije bila u osvajanju XY broja pehara, trofeja, nagrada. Poanta je bila dostići razinu tenisa, teniske igre koja će im omogućiti dugoročnu i kontinuiranu održivost u borbi s vremenom, nadolazećim superzvijezdama, ali i samim sobom kako bi nastavili potjeru za izvrsnošću. Rezultati kao takvi, onda dolaze kao nuspojava kvalitete igre, rada, poslovanja.

Svaki pojedinačni član organizacije, pobjednički nastrojen, ukomponiran u kvalitetan kolektiv može raditi nevjerojatno dobre stvari za poslovanje organizacije. Naravno, tu je potrebno naglasiti važnost tzv. Petersovih First-line Supevisors (menadžeri operativne razine/voditelji timova) izravno involviranih u operacijske procese. Za kraj djelomično makijavelističkog rada, ne smije se nikada zaboraviti kako nitko od nas nije pametniji od svih nas.   

Primjedbe