Digitalizacija, automatizacija, robotizacija ubrzano mijenjaju potrebne poslove, kompetencije, industrije suvremenog poslovanja. Samo fleksibilne i adaptibilne organizacije imaju šansu za preživjeti u modernoj džungli. Uz određenu razinu prilagodljivosti, poduzeća trebaju imati uspostavljene mehanizme djelovanja, procedure, propise, jezike ponašanja unutar i izvan poduzeća. Temeljem napisanog, jasno je proizvesti zaključak kako uspješna poduzeća djeluju između varijabli stabilnosti i kaosa.
Nije jednostavno konkurirati poduzećima s izraženim
prijeđenim putem djelovanja. Tradicija ulijeva sigurnost i povjerenje, gdje je
odličan primjer za pojašnjenje američka multinacionalna automobilska kompanija
Ford. Naime, Ford kompanija osnovana je 1903. godine i kroz vlastiti prijeđeni
put savladala je i prevladala: Prvi svjetski rat, Drugi svjetski rat, Veliku
svjetsku depresiju 1929. godine, Financijsku krizu 2008. godine, Hladni rat,
Naftne šokove i krize, te ostale slične kompleksne povijesne događaje tijekom
119 godina poslovanja Forda. Poslovno preživljavanje, najblaže rečeno dinamičnih
uvjeta, sa sigurnošću ukazuje na kvalitetu upravljačkih procesa i aktivnosti.
Funkcija upravljanja i funkcija inoviranja međusobno su povezane, ne
postoji nikakva suprotstavljenost u odnosu tih dviju funkcija. Učinkoviti
menadžer jest inovator, a inovacija se zasniva na radu, procesu koji zahtjeva
znanje.
Zaključno, potrebno je napomenuti odnos inovatora/upravljača
i prihvaćanja rizika. Učestala je tvrdnja kako su inovatori izrazito otvoreni
na prihvaćanju visokih stopa rizičnosti nekakvih pohvata. Naprotiv, dobar
inovator nije sklon preuzimanju rizika. Stopa rizika uvijek je postojeća, no dobar
inovator rizik nastoji maksimalno umanjiti, za to predviđenim fazama i
procesom.
Primjedbe
Objavi komentar