Tradicija poslovanja, upravljanje i inoviranje

Digitalizacija, automatizacija, robotizacija ubrzano mijenjaju potrebne poslove, kompetencije, industrije suvremenog poslovanja. Samo fleksibilne i adaptibilne organizacije imaju šansu za preživjeti u modernoj džungli. Uz određenu razinu prilagodljivosti, poduzeća trebaju imati uspostavljene mehanizme djelovanja, procedure, propise, jezike ponašanja unutar i izvan poduzeća. Temeljem napisanog, jasno je proizvesti zaključak kako uspješna poduzeća djeluju između varijabli stabilnosti i kaosa.

Nije jednostavno konkurirati poduzećima s izraženim prijeđenim putem djelovanja. Tradicija ulijeva sigurnost i povjerenje, gdje je odličan primjer za pojašnjenje američka multinacionalna automobilska kompanija Ford. Naime, Ford kompanija osnovana je 1903. godine i kroz vlastiti prijeđeni put savladala je i prevladala: Prvi svjetski rat, Drugi svjetski rat, Veliku svjetsku depresiju 1929. godine, Financijsku krizu 2008. godine, Hladni rat, Naftne šokove i krize, te ostale slične kompleksne povijesne događaje tijekom 119 godina poslovanja Forda. Poslovno preživljavanje, najblaže rečeno dinamičnih uvjeta, sa sigurnošću ukazuje na kvalitetu upravljačkih procesa i aktivnosti.

Funkcija upravljanja i funkcija inoviranja međusobno su povezane, ne postoji nikakva suprotstavljenost u odnosu tih dviju funkcija. Učinkoviti menadžer jest inovator, a inovacija se zasniva na radu, procesu koji zahtjeva znanje.

Zaključno, potrebno je napomenuti odnos inovatora/upravljača i prihvaćanja rizika. Učestala je tvrdnja kako su inovatori izrazito otvoreni na prihvaćanju visokih stopa rizičnosti nekakvih pohvata. Naprotiv, dobar inovator nije sklon preuzimanju rizika. Stopa rizika uvijek je postojeća, no dobar inovator rizik nastoji maksimalno umanjiti, za to predviđenim fazama i procesom.

Primjedbe