Jedinstvena snaga malih i srednjih poduzeća

Mala i srednja poduzeća u Republici Hrvatskoj u postotnom udjelu predstavljaju više od 90 posto od ukupnog broja poduzeća u RH. Neovisnost, mogućnost ostvarivanja financijskih i nefinancijskih uspjeha, kreiranje obiteljske tvrtke glavna su obilježja malih i srednjih poduzeća. Za određeno geografsko područje, mala i srednja poduzeća mogu biti i jesu od važnosti, s prvenstvenom funkcijom postizanja rasta i razvoja gospodarstva tog područja.

Talijanske cipele, engleska odijela, švicarski satovi, hrvatsko maslinovo ulje i vino nisu proizvodi nastali kapitalno-proizvodno hiperprodukcijskih sustava. Jedinstvenost, autentičnost, diferencijacija proizvoda predstavljaju visoku dodanu vrijednost za čitavu zemlju. S makro aspekta, ne smije se izostaviti faktor reputacije koji izravno utječe na povećanje renomirane globalne pozicije zemlje i dodatnim isticanjem u dinamičnoj borbi na svjetskoj mapi.

Poduzetništvo i poduzetnički duh nacije dobar je pokazatelj dostignutog stupnja posjedovanja intelektualnog kapitala. Tehnički potkovani, ali i socijalno vješti poduzetnici koji se igraju s apstrakcijama dolaze u poziciju postizanja uspjeha u poslovanju. Strpljivost jest možda i krucijalna osobina dostizanja poslovnih vrhova. Dugoročni vremenski okvir potreban je za bilo kakav tip uspješnosti, uostalom Warren Buffett, čije je trenutno bogatstvo procijenjeno na 84,5 milijardi američkih dolara, 81,5 milijardu američkih dolara stekao je poslije 65.-og rođendana. Njegova tajna je upravo vrijeme.

Jednostavnije je vršiti poduzetničke aktivnosti gdje funkcionalni infrastrukturni sustav predstavlja kvalitetnu podršku i potporu malim i srednjim poduzetnicima. Podrška i potpora ne odnosi se samo na stavku povezane s bilo kakvim oblikom novčanih transfera, davanja, olakšica. Dobar primjer je planiranje, dizajniranje suvremenih gradova. Republiku Italiju karakterizira pretežito izbacivanje trgovačkih centara izvan centra grada, de facto do brzih cesta i autocesta. Na taj način centar grada, srce svakog mjesta vrvi lokalnim, nacionalnim proizvodima i uslugama najviše kvalitete.

Zadnje, ali ne i manje važno, izazovnost i odgovornost jesu prijetnje s kojima se poduzetnik stalno susreće i neumoljive su. Jedan od najkorisnijih savjeta je: „Just keep pushing and pushing and pushing.


Primjedbe