Teorijska znanja i poslovna praksa

Učestalo se nameće alternativna hipoteza kako su teorija i poslovna praksa u negativnom kauzalnom odnosu. Pojednostavljeno kazano: „Šta će mi teorija, u praksi je to sve bitno drugačije.“

Znanje je temelj, a temelj znanja jest upravo sama teorija. Kvalitetan prodavač izvrsno poznaje sve elemente proizvoda/usluge koje nudi kao i poduzeće čiji je predstavnik. Djelatnik odnosa s gostima u sklopu hotela, fluentno barata stranim jezicima, svim sadržajima u sklopu hotela i okruženja lokalnog prostora. Košarkaš pri šutiranju na koš drži ruku u položaju od 90 stupnjeva. Takva pozicija omogućuje mu ostvarivanje najboljeg luka lopte uz minimiziranje snage pri izbačaju te povećanje vjerojatnosti ubacivanja lopte.

Ono što pretežito razlikuje uspješne od neuspješnih projekata, projektnih organizacija jest upravo primjena ekonomskih teorijskih znanja i alata. Projektno upravljanje organizacijom u suvremenom poslovnom okruženju izmjenjuje kontinuirane procesne aktivnosti sa svrhom kreiranja proizvoda i usluga s visokom dodanom vrijednošću. Neracionalno je oslanjanje na intuiciju pri  odlučivanju o elementima poslovanja poput određivanju cijena proizvoda usluga, isplativosti poslovanja, investicija, projekata. Nužna je primjena alata kao primjerice: Lernerovog indeksa, analize ekonomičnosti, analize rentabilnosti. Jasno strukturiran sustav dovodi do jednostavnijeg poslovanja i praćenja samih poslovnih aktivnosti. Identifikacija i djelovanje jesu jednostavniji te se direktno umanjuje poslovni rizik.

Ne može se nuditi popust od 20 posto samo da se nudi popust od 20 posto. Brojke sve govore, a svaka stavka treba biti razrađena na način da pojašnjava vlastiti saldo. Tako u ovom slučaju, popust na XY proizvod, mora imati ukalkuliranu minimalnu granicu isplativosti proizvodnje dodatne jedinice tog proizvoda.

Teorijska znanja i poslovna praksa simbioznom implementacijom rezultiraju profesionalnom, ali i akademskom pozitivnom eksplozijom. Nije sporna niska efektivnost obrazovanja i obrazovnih programa, gdje nastavnik stoji ispred ploče govoreći što da se zapamti te da se kasnije putem provjera znanja ispituje to što se zapamtilo. Pristup sa stvarnim problemima, koje je potrebno pročitati i analizirati, te ponuditi vlastito rješenje situacije kroz grupne diskusije i razgovor, kvalitetniji je oblik rasta i razvoja pojedinaca.

Samo praksa može opovrgnuti teoriju što dovoljno govori o intenzitetu veze dvaju pojma ove analize. Bogat rječnik obrasca (ljudski i strukturalni) kao preduvjet dostizanja poslovnih vrhova.

Primjedbe