Neformalno i organizacijsko učenje

Tematika ovog testa zasigurno nije ispitivanje nedvojbene važnosti formalnog obrazovanja, no osim formalnog obrazovanja holistički, dugoročni razvoj pojedinac može ostvariti jedino uz sinergijski učinak: formalnog, neformalnog i organizacijskog učenja.

Čitanje, slušanje, promatranje i samostalno promišljanje o poslovnoj tematici jesu neke od osnovnih pretpostavki neformalnog obrazovanja. Knjige poput primjerice: The art of the deal, The Psychology of Money, Way of the Wolf, High Five! pružaju kombinatoriku nevjerojatnih rješenja s mogućom implementacijom od prvog sljedećeg trenutka.

Jednako tako, manjak interesa ponekad suhoparnih udžbenika, začiniti i potaknuti može zaljubljenost u poslovni svijet kroz iskustveno savladane izazove. Vrijedno je napisati kako osim tematike direktno povezane s poslom i poslovnim svijetom, za rast i razvoj nije manje bitno ni čitanje klasičnih djela u vidu proze i poezije. Tko god je skeptičan, slobodno neka prolista djelo Starac i more, autora Ernesta Hemingwaya.

Od mnogobrojnih varijacija organizacijskog učenja kao rad u grupi, kolektivne formalne i neformalne norme, znanje pohranjeno u bazama podataka i dokumentaciji, različiti modaliteti edukacija i radionica, možda i nema boljeg načina učenja od promatranja odgovornih i ovlaštenih osoba.

Henry Mintzberg, doktorsku disertaciju napisao je temeljem svakodnevnog promatranja menadžerovog ponašanja od trenutka kada je menadžer napustio vlastitu kuću do trenutka povratka s posla u kasnim večernjim satima.

Lead by example modalitet kreira težnju za postignućem, povezanost identiteta vođe i sljedbenika te utječe na profesionalni pristup pojedinčevog djelovanja u organizaciji.

Za zaključnu rečenicu, dovoljne su riječi Benjamina Franklina: „Investicija u znanje vraća najbolje kamate.“

 

Primjedbe