Opasnosti pri širenju poslovanja poduzeća

Uspješno je tek jedno od pet širenja poslovanja određenog poslovnog subjekta. Ona organizacija koja profesionalno pristupi i djeluje u smjeru investiranja u svoje poslovanje posljedično ostvaruje financijski rast i razvoj. Početna napomena, investicija ili bilo kakav posao, dogovor koji se ne sklopi bolji je od onoga koji se sklopi, tj. znati reći ne.

Razvoj, širenje poslovanja mora zadovoljiti tri osnovna projektna¹ elementa: kvalitetu, budžet, vrijeme. To su tri osnovna elementa koja unutar svoje kategorije diferenciraju kvalitetne i nekvalitetne projekte prema dostignutoj razini.

Najveća opasnost razvoja organizacije i posjedovanje viška novčanih sredstava jest ulaganje u dugotrajnu materijalnu imovinu, usko povezano s hipotezom oholosti u širem smislu. Visoki troškovi izgradnje, najma poslovnica, režijskih troškova, plaća zaposlenika i drugih troškova podižu točku pokrića na zahtjevnu visinu.

Najveća svjetska taxi kompanija Uber nema niti jedan taxi, najveći pružatelj usluga smještaja Airbnb nema niti jednu nekretninu. Alibaba, najveći svjetski prodavatelj na malo nema nikakve zalihe. Jedna od prvih mjera Deutsche Telekoma nakon preuzimanja Hrvatskog Telekoma je bila prodaja zgrade sjedišta HT-a.

Potrebno se dotaknuti i organizacijske kulture kao determinante opasnosti pri širenju organizacije. Naime, organizacija raste, prvo je imala pet zaposlenika, zatim pedeset zaposlenika, te kasnije petsto, pet tisuća zaposlenika. Rastom broj zaposlenika, izazov je postići i zadržati željenu kulturu, harmoniju poslovnih, ali i osobnih principa unutar organizacije. Selekcija, izobrazba, informiranje ljudskih potencijala, ispitivanje povezanosti s vizijom, misijom, vrijednostima organizacije sve su izazovniji povećanjem broja zaposlenika. Umjetnost je generiranje kolektivno kritički svjesnog sustava uz otvorenost umova i transparentnost u svakodnevnom odvijanju aktivnosti unutar i izvan organizacije.

Uz sve navedeno, u ovoj domeni, ali i cjelokupnom poslovanju, odgovorna i ovlaštena osoba treba zasigurno uspostaviti dobar uži tim ljudi. Tada dolazi do pobjede, izvrsnih rezultata, zahvaljujući kvalitetnom radu tima.

 

¹ U suvremenom poslovanju, procese kao središnje aktivnosti poduzeća zamijenili su projektne aktivnosti. Multinacionalna kompanija BMW, svakih sedam godina lansira novi specificiran model automobila, a automobil prolazi kroz modificiranu BCG matricu životnog ciklusa. Projekt, a ne proces, odnosno projekt jest vremenski ograničeni proces ciljnog stvaralaštva.

Primjedbe